• وبلاگ : نشريه حضور
  • يادداشت : بازديد گروه ژاپني از برج ميلاد!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + جواد خزائي 

    با عرض سلام خواهش مي کنم چتد لحظه به اين سخنان فکر کنيد:
    1- قبل از شروع به طراحي برج مخابراتي ميلاد چند نقطه تهران و از جمله کوه هاي تهران مورد بررسي قرار گرفتند که بهترين منطقه احداث برج، تپه هاي گيشا (کوي نصر) برآورد گرديد که البته در اين تحقيق دوستان ژاپني هم حضور داشتند.
    2- ژيروسکوپ براي جهت يابي علمي و داشتن جهت ثابت و کمک به تعادل در وسايل کوچک پرنده به کار مي رود و در حفظ تعادل اجسام متصل به زمين مثل برج اثري ندارد.
    3- از ميان برجهائي که دوستمان فرموده اند برج کوالالامپور از نظر هندسه شکل و نوع ساخت کاملاً مشابه برج ميلاد است که در وسط شهر کوالالامپور واقع شده و اتفاقاً پيرامون کوالالامپور پر از کوه است.
    4- جغرافياي ژاپن که در سايت ويکيپديا قابل دسترس است مي گويد که کوه هاي موتسووايشي در محل تاماي توکيو 1478 متر و کوه اوداکه يا سان اوداکه در منطقه اوکوتاماي توکيو 1266 متر ارتفاع دارند که ظاهراً اين مهندس ژاپني اطلاعاتش درباره توکيو ضعيف بوده است.
    5- طبق آزمايشهاي خاک انجام شده توسط گروه هاي مختلف، ضعيف ترين خاک درتهران گيشا نيست جنس خاک در اين منطقه درشت دانه لاي د.ار است که تراکم خوبي دارد ولي بهتر است فقط به گزارش شرکت هاي ايراني بسنده نشود و به گزارش ژاپني جايکا که حدود 10 سال پيش انجام شد مراجعه کنيد تا از اين نظر مطمئن شويد. اصل گزارش در ستاد بحران شهرداري تهران و پژوهشگاه زلزله موجود است که يک نسخه کپي به دستگاه هاي اجرائي داده شده است. نسخه اينترنتي هم در سايت سيويليکا قابل دسترس است.
    6- برج ميلا با داشتن يک پي به ضخامت 4 متر در عمق 14 متري و زير آن هم شمع هاي چند متري قطعاٌ کارش به غلت زدن و بيرون آمدن از خاک نمي کشد اما اگر در تهران زلزله اي بيايد که برج ميلاد بشکند و روي بزرگراه همت بيفتد قطعاٌ شدت آن زلزله به گونه اي است که مساله افتادن برج ميلاد کمترين مشکل آن خواهد بود.
    با احترام
    خدانگهدار
    پاسخ

    سلام ....... ممممممنون از اطلاعات ارزشمند شما ......