سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشریه حضور
با سلام ... به وب سایت نشریه حضور خوش آمدید ... تلفن تماس 09198269507

 
تاریخ : یکشنبه 90/6/20


موتور جستجوی گوگل ابتدا تنها یک موتور جستجو بود، سپس مفهوم آن با مفهوم اینترنت برابر شد و اکنون گوگل جایگزین توانایی قدیمی انسان در به خاطر آوردن شده است. دانشمندان دانشگاه کلمبیا در مطالعه ای دیگر دریافتند انسانها در حال از دست دادن توانایی به خاطر سپردن هستند زیرا باور دارند موتورهای جستجویی مانند گوگل همه چیز را به جای آنها به خاطر می سپارد. به بیانی دیگر انسانها دیگر نیازی ندارند امور مختلف را به خاطر بسپارند، تنها کافی است بدانند کجا باید آن را جستجو کنند.

برای پی بردن به این پدیده، محققان بر روی دو گروه از داوطلبان آزمایشی انجام داده و از آنها خواستند اطلاعاتی را در اینترنت جستجو کنند. به گروهی از داوطلبان گفته شد که اطلاعات در رایانه ذخیره می شود و به گروه دیگر گفته شد که اطلاعات ذخیره نخواهد شد.

نتایج نشان داد، داوطلبانی که گمان می بردند رایانه اطلاعات آنها را ذخیره خواهد کرد، برای به خاطر سپردن آن هیچ تلاشی نکردند. به گفته محققان بسیاری از افراد در هنگام مواجهه با سئوالات دشوار به عنوان اولین راه حل به رایانه ها و اینترنت فکر می کنند. به این شکل بیشترین تلاش انسانها برای به خاطر آوردن مکان و نحوه دسترسی به اطلاعات است و نه برای به خاطر آوردن خود اطلاعات.

به گزارش بی بی سی، محققان می گویند انسانها به همان اندازه که به دوستان و همکاران خود وابسته هستند، به ابزارهای ارتباطی و اینترنت نیز وابسته شده اند، تجربه از دست دادن اتصال به اینترنت برای آنها با تجربه از دست دادن یک دوست برابری می کند از این رو همواره باید به اینترنت وصل باشند تا از آنچه گوگل از آن آگاه است، آگاه شوند.




ارسال توسط نشریه حضور

اسلایدر