سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشریه حضور
با سلام ... به وب سایت نشریه حضور خوش آمدید ... تلفن تماس 09198269507

 
تاریخ : شنبه 91/9/25

شاید بسیاری از کاربران تنها وظیفه گوگل را نمایش سایت های جستجو شده و ارائه برخی از سرویس های جانبی بدانند اما در این موتور جستجو قابلیت های ویژه ای نیز قرار دارد. البته این ویژگی ها مثل برخی از موتور های جستجو پیشرفته نیستند که برای امور خاصی طراحی شده اند اما میتوان با چند ترفند ساده از آنها بهره گرفت.


ماشین حساب

شما میتوانید از گوگل به عنوان یک ماشین حساب استفاده کنید. کافی است عبارت مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد نمایید تا گوگل پاسخ آن را به شما نمایش دهد. پس از نمایش پاسخ گوگل یک ماشین حساب کلیدی را به نشان میدهد که موارد پیشرفته ای در آن قرار دارد. از این پس میتوانید به جای استفاده از برنامه های محاسبه گر بر روی گوشی و یا رایانه خود از این سرویس گوگل استفاده کنید.


مبدل واحد


گوگل هم چنین میتواند یک واحد را به واحد دیگر تبدیل نماید. برای انجام این کار کافی است عبارت X unit to unit را جستجو نمایید که حرف X نشانگر مقدار مورد نظر و unit اول و دوم برای مشخص کردن واحد مبداء و مقصد میباشد. برای مثال وقتی عبارت degrees f to c را تایپ کنید گوگل برای شما تبدیل واحد را از سانتی گراد به فارنهایت انجام میدهد. همانند ماشین حساب مبدل واحد نیز پس از نمایش به صورت پیشرفته در خواهد آمد.
 

شما هم چنین میتوانید دو واحد را با یک دیگر ترکیب نمایید و سپس اقدام به محاسبه مقادیر نمایید.
 

تبدیل ارز


دیگر امکان قرار گرفته در این موتور جستجو تبدیل مقدار دو ارز به یک دیگر میباشد. برای مثال با نوشتن عبارت usd to cad واحد دلار آمریکا به دلار کانادا تبدیل میشود. هم چنین اگر قصد دارید مقدار مشخصی را بدست آورید باید قبل از نوشتن مقادیر عدد مورد نظر را وارد نمایید.
 

آدرس IP

به کمک گوگل میتوان IP کنونی یک کاربر را مشخص کرد. برای این کار لازم است تا عبارت what is my ip را در نوار جستجو تایپ نمایید و سپس IP شما به نمایش در خواهد آمد.
 

آب و هوا

قسمت آب و هوا یکی دیگر از جستجو های ویژه است که میتواند آب و هوای یک منطقه خاص را برای زمان کنونی و چند روز آینده نمایش دهد. البته اگر مکان خود را مشخص نکنید گوگل به صورت خودکار مکان شما را شناسایی و آب و هوای آنجا را نمایش میدهد.
 

طلوع و غروب خورشید

شما هم چنین میتوانید طلوع و غروب خورشید را برای مکانی نشان دهید. کافی است عبارت sunrise و sunset را جستجو کنید. همانند جستجو آب و هوا اگر مکانی را مشخص نکنید سرویس محل کنونی شما را شناسایی خواهد کرد.
 

زمان

با تایپ کردن عبارت time زمان کنونی را برای یک محل خاص مشاهده نمایید. برای مثال برای نوشتن time paris زمان کنونی به وقت پاریس برای شما نمایش داده میشود. اگر فقط عبارت time را جستجو کنید گوگل محل شما را شناسایی خواهد کرد.
 

ردگیری بسته های پستی

اگر قصد دارید که یک بسته ی ارسال شده توسط سرویس های خدمات پستی را ردیابی نمایید میتوانید شماره سریال آن را در قسمت جستجو بنویسید. این قابلیت گوگل در حال حاضر برای سرویس هایی مثل UPS و Fedex کاربرد دارد. پس از جستجو لینک مربوط به بسته برای شما به نمایش در خواهد آمد.
 

لغت نامه

گوگل در خود یک دیکشنری را نیز جاسازی کرده است. البته منظور ما سرویس Google Translate نیست و این قابلیت به صورت یک لغت نامه واقعی عمل میکند. کلمه Define را بنویسید و سپس لغت مورد نظر را وارد نمایید. گوگل به شما معنی آن کلمه را نمایش میدهد و هم چنین قابلیت های دیگری مثل تلفظ کلمه نیز در اختیار قرار میگیرد.
 

اطلاعات پرواز


برای مشاهده اطلاعات مربوط به یک پرواز میتوانید نام شرکت هواپیمایی و شماره پرواز را تایپ کنید تا اطلاعات مربوط به آن پرواز نمایش داده شود.
 

جدول پرواز

یک قابلیت دیگر که میتوانید پرواز های موجود میان دو شهر را بررسی نمایید. باید عبارتی همانند flights from city to city را تایپ کنید تا گوگل پرواز های موجود برای آن مسیر را به همراه اطلاعات دیگر برای شما نمایش دهد. هم چنین میتوانید زمان خاصی را نیز برای یک پرواز در نظر بگیرید.


جدول فیلم ها


آیا دوست دارید به تماشای یک فیلم سینمایی بروید؟ گوگل در این راه نیز به شما کمک میکند و اطلاعات بسیار گوناگونی را در اختیارتان قرار میدهد. کافی است کد پستی خود را وارد کنید تا بقیه کارها را گوگل انجام دهد.



اطلاعات و آمار


شما میتوانید اطلاعات و آمار های مربوط به شهر ها و کشور های مختلف را مشاهده کنید. برای مثال نرخ بیکاری و یا جمعیت یک منطقه خاص نمایش داده میشود. این اطلاعات هم چنین از طریق نمودار ها نیز قابل رسم است.
 

اطلاعات بورس


با جستجوی عبارت مخفف یا نماد یک واحد بورس در گوگل میتوان اطلاعات و قیمت های مربوط به آن را به همراه نمودار ها مشاهده کرد.




ارسال توسط نشریه حضور

اسلایدر